Ne yaparsan yap orası Papazın Çayırı!

Tribünlerde akıl tutulması

Bugün bi haber okuduk. Milli spor sponsorumuz Ülker ‘in bağlı olduğu Yıldız Holding Fenerbahçe stadının isim hakkını satın aldı. Gazeteler Dev sponsorluk vb. başlıklar atıp durumu normalleştiriyor. Kendi çalıştığım yerde bakıyorum Fenerbahçeliler (Tribüncü olmayanlar) bas bas bağırıyor sponsorluğu göklere çıkarıyorlar. Tribüncü diğerleri de malumunuz zaten kim neye hizmet ediyor herkes biliyor. Fenerbahçe bir sürü transfer yaptı. Bu arkadaşlar ‘Cimboma nasıl koyduk’ diyebilmek için stat isimlerinin satılmasına göz yumuyorlar. Bu kadar hırs budalası olunmaz. Bu kadar basit bir şey için ruh satılmaz.

Sosyal Medya dan grupların tepkilerine baktım. Bi kaçını paylaşıcam aşağıda. Haber sitesi kıvamında taraftarın duygularını sömürenler siteler ya Aziz Yıldırımı övüyorlar (Okul Açık tribünü kapatan zihniyet linç edilmeli) ya Galatasaraylıları kızdırıyorlar :) (Bende şirkettekiler bu lafları nereden buluyor diyorum.) GFB ve GFB Europe deplasman havasında. Tribün Lideri Sefa Kalya daha twit atmamış. Devils of GFB + Bağcılar,Lise GFB, Group İzmir GFB, Hacattepe UniGFB, UniGFB İzmir, Selçuk Uni GFB, Kısaca tüm UniGFB ‘den tivit yok. Boğaz Hooligans dahil  GFB ye bağlı hiç bir hesaptan tivit atılmamış. Bu grupların hepsi istifa kampanyası için çok çalışmıştı. GFB den tepki yok. Çok ilginç Okul Açık sessiz. Kill For You sessiz. Ultras Fener sosyal medya denen bokta çok etkin değil zaten. Grup Taşra elbet karşı gelecektir diye tahmin ediyorum ama hala sessizler. Vamos Bien ‘i dahil etmedim aralarından birini Suruç da kaybettiler. Hiç birşey Fenerbahçeden değerli değil tabii ki ama salak saçma bi sponsorluk çokta günlemleri olmayabilir.

O değilde Papazın Çayırı Blog hala var olsaydı ne yazardı çok merak ediyorum. Bide Feder sessiz onlar ne yapacaklar dört gözle bekliyorum. :)

 

 

Hani Son kale Fenerbahçeydi?

Tivitır, Feysbuk, Siteler derken hiç bir yerde tepki göremedim. Zaten taraftarın durumunu sokaktan ölçtüm orada da tepki yok. Herkesin gözünü para kaplamış. Bu yazıyı yazarken akıl sıçramaları yaşıyorum. Şimdi yazacaklarım siyaset ile ilgili hemde kimin eli kimin cebinde olmayan siyaset. Arada bir şeyler kaçırdım diye düşünüyorum.

Aziz Yıldırım, şike muhabbetlerinden sıyrılmak için kendine kalkan yaptığı Fenerbahçe armasının yanına ülke insanının başka değerlerini de alet etmek için basit argümanlara baş vurmuştu. ‘Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti, Son kale, cemaat, teslim etmeyeceğiz.’ Bu kelimeleri harmanlayıp. Ulusalcıları ve Cemaat düşmanlarını yanına çekmişti. Arada sırada hükumete de sallamıştı. Hatta E – Bilet’ e belli süre geçiş yapmamıştı. Sonra bundan bi geri vites oldu ben aslında hükümete demedim bak hükümete de bizim gibi komplo yapılıyor tarzında konuşmuştu. Bunlar kenarda dursun.

Büyük para veren holdingimiz Yıldız holding yıllardır Türk sporuna para aktarıyor. FB,GS,TS,Bursa,Milli takım sponsorlukları, Baskette hem Ülker, Hemde Alpella ile 2 takımla mücadele etti sonra bunları Fenerbahçe ve Trabzon spora isim karşılığında verdi. Bunları da aklımızda tutalım.

Bi ara FB ile AKP arasında gerginlik oldu. AKP eski genel başkanı, Eski İBB başkanımız, Eski Başbakanımız, Cumhurbaşkanımız RTE ve ailesi Fenerbahçeli olduğunu hiç bir zaman gizlemedi. Bu gerginliği aileden isimlerin artık Fenerbahçenin maçlarında sevinemiyoruz tarzında ki açıklamalarından çıkarıyorduk. Bu geçmiş zaman bilgisi.

Diyorum ya akıl sıçraması yaşıyorum. O dönemde RTE’nin Ülker de ortaklığı olduğu bilgisi medyaya yansımıştı. Sonra bu bayiilik olduğu ortaya çıktı. Şirket başka bir aile üyesine devredilerek sonuçlandı.

Yani Ülker’in hissedarı Hükumet partisi yöneticisi iken hükumet ile arası açık olan Fenerbahçe ‘ye açık yardım yaptı. Bir çok klübe yaptığı gibi. (Hükümet karşıtı sayfalarda Ülker RTE ‘yi İBB başkanlığından sonra destekledi. Başbakan olunca da RTE, Ülker ‘i kayırdıya gelen yazılar okuyabilirsiniz. Ben katılmıyorum. Çokonatı yasaklasan kaçak şekilde aynı sayıda satar.) Bu arada yeşil sermaye ve cemaat hiç kötü değildi. En azından Fenerbahçe için. Hatta türk sporu için.

Daha sonra 17 Aralık oldu. Hükumetle Cemaat arası açıldı. Ülker ortada kaldı. Fenerbahçe Hükümete yaklaştı. Ülker sponsor olmaya devam etti. Bir gün Yıldız Holding CEO ‘su Murat Bey ‘ Futbola sponsorluğumuz bitmiştir’ dedi. Sonra aradan bir kaç ay geçince rekor sponsorluk anlaşması imzaladı.

Yıldız Holding yönetimi içinde Amerika da çalışmış bir çok Müslüman yabancı iş adamı barınıyor.

Toparlamak gerekirse Endüstriyel futbola Hayır deyip bu sponsorluk karşılığında stat isminin verilmesine tepki göstermemek olmaz.

Umarım stadın adı değişmez keza orası hala Papazın çayırı.

 

Paylaş..Share on TumblrPrint this pagePin on PinterestShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someone

semtimiz sevdamiz